Sarapique - La fortuna

5 juli 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Fortuna, een dorpje aan de voet van de actieve Arenal Vulkaan.  Onderweg zijn we gestopt bij Finca Sura waar we een afspraak hadden gemaakt met Don  Rudolfo, de eigenaar van een kleine ananas plantage.  Eerst zijn we  gaan vissen en daarna een lange rondleiding gekregen over de plantage.  Hij kweekt alleen maar voor plaatselijk gebruik.  De grote plantages moeten perfecte ananassen kweken en wekelijks besproeien met pesticiden.  Hij had ook nog enkele andere planten staan waaronder bananen, plantanen (bakbananen), cacao, peper, enz.
Tijdens de rondleiding natuurlijk ook geproefd. de ananas is hier vers even zoet als deze bij ons uit blik, en stukken beter dan diegene die je bij ons in de winkel koopt.
na de rondleiding hebben we onze zelf gevangen vis (tilapia) opgegeten. en verdergegaan.
rijden gaat traag, 60 km per uur 40 km per uur, de laatste 20 km op onverharde weg met veel putten.
S'avonds nog gaan zwemmen en in de jacuzi op het hotel, met uitzicht op de vulkaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade